여행약관

한국어

제1조(목적)이 약관은 타이루스여행사와 여행자가 체결한 국내여행계약의 세부이행 및 준수사항을 정함을 목적으로 합니다.

제2조(여행사와 여행자 의무)

① 여행사는 여행자에게 안전하고 만족스러운 여행서비스를 제공하기 위하여 여행알선 및 안내?운송?숙박 등 여행계획의 수립 및 실행과정에서 맡은 바 임무를 충실히 수행하여야 합니다.

② 여행자는 안전하고 즐거운 여행을 위하여 여행자간 화합도모 및 여행사의 여행질서 유지에 적극 협조하여야 합니다.

제3조(여행의 종류 및 정의) 여행의 종류와 정의는 다음과 같습니다.

1. 일반모집여행 : 여행사가 수립한 여행조건에 따라 여행자를 모집하여 실시하는 여행.
2. 희망여행 : 여행자가 희망하는 여행조건에 따라 여행사가 실시하는 여행.
3. 위탁모집여행 : 여행사가 만든 모집여행상품의 여행자 모집을 타 여행업체에 위탁하여 실시하는 여행.

제4조(계약의 구성)

① 여행계약은 여행계약서(붙임)와 여행약관?여행일정표(또는 여행 설명서)를 계약내용으로 합니다.

② 여행일정표(또는 여행설명서)에는 여행일자별 여행지와 관광내용?교통수단?쇼핑횟수?숙박장소?식사 등 여행실시일정 및 여행사 제공 서비스 내용과 여행자 유의사항이 포함되어야 합니다.

제5조(특약) 여행사와 여행자는 관계법규에 위반되지 않는 범위내에서 서면으로 특약을 맺을 수 있습니다. 이 경우 표준약관과 다름을 여행사는 여행자에게 설명하여야 합니다.

제6조(계약서 및 약관 등 교부) 여행사는 여행자와 여행계약을 체결한 경우 계약서와 여행약관, 여행일정표(또는 여행설명서)를 각 1부씩 여행자에게 교부하여야 합니다.

제7조(계약서 및 약관 등 교부 간주) 다음 각 호의 경우에는 여행사가 여행자에게 여행계약서와 여행약관 및 여행일정표(또는 여행설명서)가 교부된 것으로 간주합니다.

1. 여행자가 인터넷 등 전자정보망으로 제공된 여행계약서, 약관 및 여행일정표(또는 여행설명서)의 내용에 동의하고 여행계약의 체결을 신청한 데 대해 여행사가 전자정보망 내지 기계적 장치 등을 이용하여 여행자에게 승낙의 의사를 통지한 경우

2. 여행사가 팩시밀리 등 기계적 장치를 이용하여 제공한 여행계약서, 약관 및 여행일정표(또는 여행설명서)의 내용에 대하여 여행자가 동의하고 여행계약의 체결을 신청하는 서면을 송부한 데 대해 여행사가 전자정보망 내지 기계적 장치 등을 이용하여 여행자에게 승낙의 의사를 통지한 경우

제8조(여행사의 책임)

① 여행사는 여행 출발시부터 도착시까지 여행사 본인 또는 그 고용인, 현지여행사 또는 그 고용인 등(이하 ‘사용인’이라 함)이 제2조제1항에서 규정한 여행사 임무와 관련하여 여행자에게 고의 또는 과실로 손해를 가한 경우 책임을 집니다.

② 여행사는 항공기, 기차, 선박 등 교통기관의 연발착 또는 교통체증 등으로 인하여 여행자가 입은 손해를 배상하여야 합니다. 다만, 여행사가 고의 또는 과실이 없음을 입증한 때에는 그러하지 아니합니다.

③ 여행사는 자기나 그 사용인이 여행자의 수하물 수령?인도?보관 등에 관하여 주의를 해태하지 아니하였음을 증명하지 아니 하는 한 여행자의 수하물 멸실, 훼손 또는 연착으로 인하여 발생한 손해를 배상하여야 합니다.

제9조(최저 행사인원 미 충족시 계약해제)

① 여행사는 최저행사인원이 충족되지 아니하여 여행계약을 해제하는 경우 당일여행의 경우 여행출발 24시간 이전까지, 1박2일 이상인 경우에는 여행출발 48시간 이전까지 여행자에게 통지하여야 합니다.

② 여행사가 여행참가자 수의 미달로 전항의 기일내 통지를 하지 아니하고 계약을 해제하는 경우 이미 지급받은 계약금 환급 외에 계약금 100% 상당액을 여행자에게 배상하여야 합니다.

제10조(계약체결 거절) 여행사는 여행자에게 다음 각 호의 1에 해당하는 사유가 있을 경우에는 여행자와의 계약체결을 거절할 수 있습니다.

1. 다른 여행자에게 폐를 끼치거나 여행의 원활한 실시에 지장이 있다고 인정될 때
2. 질병 기타 사유로 여행이 어렵다고 인정될 때
3. 계약서에 명시한 최대행사인원이 초과되었을 때

제11조(여행요금)

① 여행계약서의 여행요금에는 다음 각 호가 포함됩니다. 다만, 희망여행은 당사자간 합의에 따릅니다.

1. 항공기, 선박, 철도 등 이용운송기관의 운임(보통운임기준)
2. 공항, 역, 부두와 호텔사이 등 송영버스요금
3. 숙박요금 및 식사요금
4. 안내자경비
5. 여행 중 필요한 각종 세금
6. 국내 공항?항만 이용료
7. 일정표내 관광지 입장료
8. 기타 개별계약에 따른 비용

② 여행자는 계약 체결시 계약금(여행요금 중 10%이하의 금액)을 여행사에게 지급하여야 하며, 계약금은 여행요금 또는 손해배상액의 전부 또는 일부로 취급합니다.

③ 여행자는 제1항의 여행요금 중 계약금을 제외한 잔금을 여행출발 전일까지 여행사에게 지급하여야 합니다.

④ 여행자는 제1항의 여행요금을 당사자가 약정한 바에 따라 카드, 계좌이체 또는 무통장입금 등의 방법으로 지급하여야 합니다.

⑤ 희망여행요금에 여행자 보험료가 포함되는 경우 여행사는 보험회사명, 보상내용 등을 여행자에게 설명하여야 합니다.

제12조(여행조건의 변경요건 및 요금 등의 정산)

① 위 제1조 내지 제11조의 여행조건은 다음 각 호의 1의 경우에 한하여 변경될 수 있습니다.

1. 여행자의 안전과 보호를 위하여 여행자의 요청 또는 현지사정에 의하여 부득이하다고 쌍방이 합의한 경우
2. 천재지변, 전란, 정부의 명령, 운송?숙박기관 등의 파업?휴업 등으로 여행의 목적을 달성할 수 없는 경우 

② 제1항의 여행조건 변경으로 인하여 제11조제1항의 여행요금에 증감이 생기는 경우에는 여행출발 전 변경 분은 여행출발 이전에, 여행 중 변경 분은 여행종료 후 10일 이내에 각각 정산(환급)하여야 합니다.

③ 제1항의 규정에 의하지 아니하고 여행조건이 변경되거나 제13조 또는 제14조의 규정에 의한 계약의 해제?해지로 인하여 손해배상액이 발생한 경우에는 여행출발 전 발생 분은 여행출발이전에, 여행 중 발생 분은 여행 종료 후 10일 이내에 각각 정산(환급)하여야 합니다.

④ 여행자는 여행출발후 자기의 사정으로 숙박, 식사, 관광 등 여행요금에 포함된 서비스를 제공받지 못한 경우 여행사에게 그에 상응하는 요금의 환급을 청구할 수 없습니다. 다만, 여행이 중도에 종료된 경우에는 제14조에 준하여 처리합니다.

제13조(여행출발 전 계약해제)

① 여행사 또는 여행자는 여행출발전 이 여행계약을 해제할 수 있습니다. 이 경우 발생하는 손해액은 ‘소비자분쟁해결기준’(공정거래위원회 고시)에 따라 배상합니다. 

② 여행사 또는 여행자는 여행출발 전에 다음 각 호의 1에 해당하는 사유가 있는 경우 상대방에게 제1항의 손해배상액을 지급하지 아니하고 이 여행계약을 해제할 수 있습니다.

1. 여행사가 해제할 수 있는 경우
가. 제12조제1항제1호 및 제2호사유의 경우
나. 여행자가 다른 여행자에게 폐를 끼치거나 여행의 원활한 실시에 현저한 지장이 있다고 인정될 때
다. 질병 등 여행자의 신체에 이상이 발생하여 여행에의 참가가 불가능한 경우
라. 여행자가 계약서에 기재된 기일까지 여행요금을 지급하지 아니하는 경우

2. 여행자가 해제할 수 있는 경우 
가. 제12조제1항제1호 및 제2호사유의 경우
나. 여행자의 3촌이내 친족이 사망한 경우
다. 질병 등 여행자의 신체에 이상이 발생하여 여행에의 참가가 불가능한 경우 
라. 배우자 또는 직계존비속이 신체이상으로 3일 이상 병원(의원)에 입원하여 여행 출발시까지 퇴원이 곤란한 경우 그 배우자 또는 보호자 1인
마. 여행사의 귀책사유로 계약서에 기재된 여행일정대로의 여행실시가 불가능해진 경우

제14조(여행출발 후 계약해지)

① 여행사 또는 여행자는 여행출발 후 부득이한 사유가 있는 경우 이 계약을 해지할 수 있습니다. 다만, 이로 인하여 상대방이 입은 손해를 배상하여야 합니다.

② 제1항의 규정에 의하여 계약이 해지된 경우 여행사는 여행자가 귀가하는데 필요한 사항을 협조하여야 하며, 이에 필요한 비용으로서 여행사의 귀책사유에 의하지 아니한 것은 여행자가 부담합니다.

제15조(여행의 시작과 종료) 여행의 시작은 출발하는 시점부터 시작하며 여행일정이 종료하여 최종목적지에 도착함과 동시에 종료합니다. 다만, 계약 및 일정을 변경할 때에는 예외로 합니다.

제16조(설명의무) 여행사는 이 계약서에 정하여져 있는 중요한 내용 및 그 변경사항을 여행자가 이해할 수 있도록 설명하여야 합니다.

제17조(보험가입 등) 여행사는 여행과 관련하여 여행자에게 손해가 발생 한 경우 여행자에게 보험금을 지급하기 위한 보험 또는 공제에 가입하거나 영업 보증금을 예치하여야 합니다.

제18조(기타사항)

① 이 계약에 명시되지 아니한 사항 또는 이 계약의 해석에 관하여 다툼이 있는 경우에는 여행사와 여행자가 합의하여 결정하되, 합의가 이루어지지 아니한 경우에는 관계법령 및 일반관례에 따릅니다.

② 특수지역에의 여행으로서 정당한 사유가 있는 경우에는 이 표준약관의 내용과 다르게 정할 수 있습니다.


English

Article 1 (purpose) This terms and conditions are to set out the detailed implementation and compliance of the domestic travel contract signed by 타이루스 Travel Agency and its travellers.

Article 2 (Travel agency and Tourist's duty)

① In order to provide safe and satisfactory travel services to travelers, the travel agency should faithfully carry out its duties in the process of establishing and implementing travel plans, including travel arrangements, information, transportation, and accommodation.

② Travelers should actively cooperate in maintaining the travel order of travel agencies and harmonization between travelers for safe and pleasant travel.

Article 3 (Type and definition of travel) The types and definitions of travel are as follows:

1. General Recruitment Travel: Travel by recruiting travelers according to the                         travel conditions established by the travel agency.
2. Customized travel: a trip recruited by the travel agency according to the travel              conditions desired by the traveler.
3. Sub-contractual travel: Traveling by consignment to other travel agencies to                      recruit travelers for general recruitment tour package

Article 4 (Composition of Contracts)

① The travel contract shall contain the travel contract (attached) and the travel terms and conditions and itinerary (or travel manuals).

② The itinerary (or travel manual) should include details by dates such as details of travel, destinations, means of transportation, number of times of shopping, place of accommodation, meals, and the contents of the itinerary provided by the travel agency, as well as the service details and the precautions.

Article 5 (Special Agreement) Travel agencies and travelers may enter into special agreements in writing to the extent that they do not violate the relevant laws and regulations. In this case, the travel agent must explain to the traveler that it may not be consistent with the standard terms and conditions.

Article 6 (Regarding issuing the contract and terms and conditions) When a travel contract is signed with a traveler, the travel agent shall provide the traveler with one copy of the contract, the terms and conditions of travel, and the itinerary (or travel manual).

Article 7 (consideration of issuing the contract and terms and conditions, etc.) In each of the following cases, the travel agency considers the traveler to have received the travel contract and the terms and conditions and itinerary (or travel manual):

1. In case a traveler agrees with the terms and conditions and itinerary (or itinerary) provided by the internet or other electronic information network and applies for the signing of a travel contract and the travel agency informs the traveler of its intention to accept the agreement using electronic information network or mechanical device

2. In case the travel agency uses electronic information network or mechanical device to notify the traveler of its consent to the contents of the travel contract, terms and conditions, itinerary (or travel manual) provided by the travel agency using facsimile or other mechanical devices and sends a letter to the traveler confirming the contract

Article 8 (Responsibility of Travel Agents)

① The travel agent shall be responsible for any damage done to the traveler by intention or negligence in connection with the duties of the travel agency or employee, local travel agency or employee(hereinafter referred to as "employee"), from the time of departure to arrival of the travel agent.

② The travel agency should indemnify the traveler for damages caused by the delayed arrival or traffic congestion of the transport institution, such as aircraft, trains, and ships. However, this is not the case when the travel agency has proved that there is no intent or error.

③ Unless the travel agency or employee proves that he or she has been negligent in receiving, delivering, or storing the luggage of the traveler, the damage caused by the loss, damage or late arrival of the luggage of the traveler shall be indemnified.

Article 9 (Contract cancellation in case the minimum number of event participants is not satisfied)

① The travel agency should notify the traveler until 24 hours before the start of the trip or 48 hours before the start of the trip (in case 1 night 2 days program) if the minimum number of participants is not enough.

② In case that a travel agency cancels the contract without notice in the previous paragraph due to the lack of the number of travel participants, the contract amount of 100% should be indemnified to the traveler in addition to the refund of the deposit already received.

Article 10 (reject of contracts) A travel agent may refuse to sign a contract with a traveler if the traveler has any of the following reasons:

1. when it is recognized that it is a nuisance to another traveler or a hindrance to the smooth execution of the trip
2. When it is recognized that travel is difficult due to illness or other reasons
3. When the maximum number of event participants specified in the contract is exceeded

Article 11 (Travel fare)

① The travel fare in the travel contract include the following: However, the customized travel shall be agreed upon between the parties concerned.

1. Freight from the service transport agency, such as aircraft, ships, and railways (on a standard fare basis)
2. Transit bus fare between the airport, station, pier and hotel
3. Accommodation and meals
4. Expenses for a guide
5. Any kind of tax 
6. Domestic airport and port charges
7. Admission to tourist attractions within the itinerary
8. Costs under Other Individual Contracts

② The traveler should pay the deposit (less than 10% of the travel fare) to the travel agency at the time of signing the contract, and the deposit should be treated as part or all of the travel fare or compensation for damage.

③ Traveler should pay the travel agency the balance except the deposit of the travel fee stipulated in paragraph 1 until the day before the departure.

④ The traveler should pay the travel fare mentioned in paragraph 1 by credit card, transfer of account or deposit without bankbook as agreed between the parties concerned.

⑤ If the travel fare of customized travel includes traveler's insurance, the travel agency should explain to the traveler the name of the insurance company and the details of the compensation.

Article 12 (Calculation of requirements and charges for changes in travel conditions)

① The travel conditions of Articles 1 to 11 above may only be changed in the following cases:

1. In case both sides agree that it is inevitable at the request of the traveler or on the basis of local circumstances for the safety and protection of the traveler
2. In case the purpose of travel cannot be achieved due to natural disasters, battles, government orders, and strikes, such as transportation, lodging, etc.

② In the event that a change in travel conditions under Article 11 paragraph 1 results in a reduction in travel charges, the change must be made before the start of the trip and the change during the trip must be settled (refunded) within 10 days after the end of the trip.

③ In the event that damages occur due to the change in travel conditions or the termination of the contract pursuant to Article 13 or Article 14 without the provisions of paragraph 1, the person before departure of travel should be settled (refund) before departure and the person during travel should be paid (refund) within 10 days after the end of travel.

④ If the traveler does not receive the service included in the travel charges, such as accommodation, meals, or sightseeing, due to his or her own circumstances, the traveler can not claim a refund of the corresponding charges from the travel agent. However, if the trip has ended in the middle of the journey, it shall be handled in accordance with Article 14.

Article 13 (cancellation of the contract before the beginning of travel)

① Travel agencies or travelers may terminate the travel contract before the beginning of travel. Any damages incurred in this case shall be indemnified in accordance with the Consumer Dispute Resolution Standards (recommended by the Fair Trade Commission). 

② A travel agent or traveler may terminate this travel contract without paying the other party the damages under paragraph 1 if the reason for each of the following is found before the start of the trip.

1. A travel agency is allowed to terminate a contract.
A. For reasons of article 12 para 1 sub para 1 and 2
B. When a traveler is found to be causing trouble to another traveler or causing a significant disruption in the smooth execution of the trip
C. In case a traveler is ill or injured so he or she is unable to take part in the trip
D. When a traveler does not pay the travel fee by the date stated in the contract

2. A traveler may terminate a contract 
A. For reasons of article 12 para 1 sub para 1 and 2
B. In case the direct family, uncle, aunt, grandfather, grandmother died
C. In case a traveler is ill or injured so he or she is unable to take part in the trip
D. If a spouse or family member is hospitalized for more than three days due to illness or injury and is unable to leave the hospital until the departure of the trip, the spouse or guardian may terminate the contract.
E. In case the reason attributable to the travel agency makes it impossible to carry out the trip as stated in the contract

Article 14 (Cancellation of contract after departure of travel)

① A travel agency or traveler may cancel this contract if he or she has a compelling reason to start the trip. However, the damages incurred by the other party shall be indemnified.

② In the event that the contract has been cancelled under the provisions of paragraph 1, the travel agency shall cooperate with the traveler in his/her return home. It is the responsibility of the traveler to pay for the expenses which are not attributable to the travel agency.

Article 15 (Starting and ending a travel) The beginning of the travel begins at the time of departure and ends upon the end of the itinerary arriving at the final destination. Exceptions shall be made when changing contracts and schedules.

Article16 (duty of explanation) The travel agency must explain to the traveler the important contents and their changes set out in this agreement so that the traveller can understand it.

Article17 (insurance policy, etc.) A travel agent should subscribe to an insurance or deduction for the payment of insurance money to the traveler in the event of damage to the traveler in relation to the travel, or deposit the sales deposit.

Article 18 (etc.)

① If there is a dispute about what is not specified in this Agreement or the interpretation of this Agreement, the agreement between the travel agent and the traveler should be made. In the event that the travel agency and traveller can not make agreement, the case will be handled based on the related statutes and general practice.

② If there are legitimate reasons for handling travel to a special area, the contents of the terms and conditions can be set differently than the contents of this standard agreement

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